Media mentions

Interviews:

2014/04/23 Radio Free Asia, “Foreign Travelers in North Korea Report Ability to Send Emails Abroad,” [link]

2013/08/13 BBC Radio Five Live on the Arirang cell phone

2013/08/13 BBC World Service on the Arirang cell phone

2013/08/12 Ars Technica, “North Korea “makes” its first Android ‘hand phone…convenient for its users’,” [link]

2013/05/03 NextGov, “Pentagon: Pyongyang likely to seek foreign help with cyber warfare,” [link]

2013/01/08 Globe and Mail, “In North Korea, Google gets you nowhere,” [link]

2012/12/12 The Guardian, “North Korea launches successful rocket in face of criticism,” [link]

2012/04/25 Vice, “Inside the Pocket-Sized, Dystopian Internet of North Korea,” [link]

2012/04/13 NBC Bay Area TV (San Francisco), on North Korea’s failed satellite launch

2012/04/13 KCBS Radio (San Francisco), on North Korea’s failed satellite launch

2012/04/12 ABC Radio News (National US) on North Korea’s missile launch plans

2012/04/12 Global Post, “What do we really know about life in North Korea?,” [link]

2012/04/10 Radio Free Asia, “북, 태양절 앞두고 인터넷망 추가,” [link]

2012/02/15 Radio Free Asia,”평양에 군사용 포함 위성 안테나 40여개” [link]

2012/01/30 Radio New Zealand, “Nights” [link]

2012/01/14 CJAD 800 Radio (Montreal), “Viewpoints” [link]

2011/12/22 CNN International, “An Inside Look at Technology in North Korea,” [link]

2011/12/21 TBS eFM (Seoul), This Morning [link]

2011/01/14 Agence France Presse, “North Korea builds up online presence: expert,” [link]

2011/01/13 Yonhap News, “S. Korea blocks access to N. Korea’s national Web domain name,” [link]

2011/01/03 Radio Free Asia, “조선중앙통신 동영상 외화벌이용?,” on KCNA’s launch of video news [link]

2010/10/25 Voice of America, “Three Questions: North Korea and the Internet,” [link]

2010/10/18 VOA Korean, “북한, 인터넷 홈페이지 2개 추가 개설 준비 중,” on KCNA’s new home page and Internet in North Korea [link]

2010/10/13 Radio Free Asia, “‘조선중앙통신’ 새 인터넷 홈페이지 제작 ,” on KCNA’s new home page and Internet in North Korea [link]

2010/06/14 Radio Free Asia, “북, 인터넷 주소 1,024개 첫 등록,” on the allocation of 1,024 IP addresses to North Korea [link]

Quoted:

2014/04/21 South China Morning Post, “North Korean drones not theirs, says Chinese retailer,” [link]

2014/02/06 Belfast Telegraph, “Red Star OS: North Korea rips off Apple’s Mac OS X in a revamp to its home-brewed operating system,” [link]

2014/02/05 BBC News, “Apple’s Mac OSX imitated in latest North Korea system,” [link]

2014/02/05 South China Morning Post, “North Korea’s domestic operating system draws inspiration from Apple,” [link]

2014/02/05 The Independent, “North Korea rips off Apple’s Mac OS X in a revamp to its home-brewed operating system,” [link]

2014/02/05 The Daily Telegraph, “North Korean computers get ‘Apple’ makeover,” [link]

2014/02/05 RT, “Kim Jong Jobs: New North Korean OS goes all Mac – report,” [link]

2014/02/04 Minneapolis Star Tribune, “New North Korean OS looks rather familiar,” [link]

2014/01/23 China Times, “北韓出現首筆比特幣交易 短期不會興起,” [link]

2014/01/21 The Next Web, “North Korea may have seen its very first Bitcoin transaction this month,” [link]

2013/11/01 WSJ Korea Realtime, “It’s No iPad, But North Korea’s Tablet Isn’t a Joke Either,” [link]

2013/08/13 CNET News.com, “North Korea says its Android smartphone is home grown,” [link]

2013/08/12 Sky News, “North Korea launches ‘own smartphone’,” [link]

2013/08/12 Quartz, “Scenes from Kim Jong-un’s visit to North Korea’s first “hand-phone” manufacturing plant,” [link]

2013/08/12 The Next Web, “North Korea’s new smartphone ‘manufacturing’ industry gains Kim Jong-Un’s approval,” [link]

2013/08/12 Business Insider, “Photos Of Kim Jong Un Inspecting North Korea’s First Smartphone Factory,” [link]

2013/08/12 Washington Post, “Kim Jong Un inspects North Korea’s first smartphone, an Android clone,” [link]

2013/08/06 PRI The World, “North Korean Tablet Pre-Loaded with Angry Birds,” [link]

2013/08/05 Sina, “朝鲜主体思想平板Samjiyon评测:无WIFI,” [link]

2013/08/02 Mashable, “Kim Jong Un’s Tablet Can Do One Thing Your iPad Can’t,” [link]

2013/08/02 New York Times Bits, “From North Korea With Love: A Tablet With No Internet Access,” [link]

2013/04/06 Yonhap News, “Nearly 2 mln N. Koreans subscribe to 3G mobile service: report,” [link]

2013/04/26 BBC News, “North Korea embraces 3G service,” [link]

2013/04/05 Le Figaro, “Anonymous pirate des comptes officiels de la Corée du Nord,” [link]

2013/04/05 NBC News, “North Korea Twitter, Flickr accounts hacked by Anonymous,” [link]

2013/04/04 Washington Post, “Sorry, Anonymous probably didn’t hack North Korea’s intranet,” [link]

2013/03/30 New York Times, “North Korea Threatens to Close Factories it runs with South,” [link]

2013/02/12 WSJ Korea Realtime, “Beyond the Blast, Other Signals of Tougher (and Vain) North Korea,” [link]

2013/02/07 Korea Times, “NK steps up SNS use for propaganda,” [link]

2012/12/12 New York Times, “Official Joy on North Korea’s Airwaves,” [link]

2012/09/28 TechRadar, “Mysterious tablet spotted in North Korea,” [link]

2012/09/27 WSJ Korea Realtime, “Heads Up Android Fans: Here Comes North Korea,” [link]

2012/09/10 Korea Times, “N. Korean news broadcast takes on global look,” [link]

2012/06/28 Radio Free Europe, “Forget The Nexus 7, Meet The Samjiyon, North Korea’s Tablet,” [link]

2012/06/14 Associated Press, “US envoy: North Korean isolation hides suffering,” [link]

2012/05/10 Associated Press, “Study: Outside media changing N. Korean worldview,” [link]

2012/04/12 NineMSN, “North Korean rocket ‘could fly over Perth,” [link]

2012/04/12 Associated Press, “Is North Korea serious about its race to space?,” [link]

2012/04/11 Washington Post, “Change of course for North Korea’s rocket,” [link]

2012/04/10 Arms Control Wonk, “North Korea’s Upcoming Launch,” [link]

2012/03/30 ABS-CBN, “Where will North Korea rocket debris fall?” [link]

2012/03/22 CNN Security Clearance, “NEW LOOK: North Korea’s launch pad” [link]

2012/02/14 The Next Web, “North-Korea’s reported mobile phone ban is false says the country’s only operator” [link]

2012/02/03 The Next Web, “North Korea’s sole mobile operator now has 1 million customers,” [link]

2012/01/11 WSJ Korea Realtime, “Rumors from the North this week” [link]

2011/12/26 KM.RU, “Ким Чжон Ын стал председателем ЦК партии Кореи” [link]

2011/12/18 The Atlantic Wire, “What’s next for North Korea” [link]

2011/12/11 Dong-a-Ilbo, “Website in S. Korea airing NK TV programs in real time” [link]

2011/11/04 The Next Web, “N. Korea “on the cusp” of digital revolution as report shows mobile ownership surging,” [link]

2011/10/04 WSJ Korea Realtime, “KJI’s Grandson Finds Normal Isn’t Easy” [link]

2011/10/03 Gawker, “Kim Jong-Il’s Teenage Grandson Is Having a Facebook Scandal” [link]

2011/09/27 Radio Free Asia, “김정일, 미 만화영화 깜짝 등장” [link]

2011/09/16 Yonhap News, “평양서 수신 가능 라디오방송은 단 2개” [link]

2011/05/25 Engadget, “North Korea apparently pumping out state-sponsored PCs” [link]

2011/05/25 Radio Free Asia, “Mobile Phones Ring in Growth” [link]

2011/05/02 Electronic Times, “구글 어스 위성에 잡힌 북한 단파방송용 송신소,” [link]

2011/03/09 WSJ Korea Realtime, “North Korea Turbo Charges News Agency,” [link]

2011/01/03 The Hankyoreh “N.Korea to put .kp domain websites back online,” [link]

2011/01/03 Yonhap News, “Web Addresses Using N. Korea’s ‘.kp’ Set to Return to Internet,” [link]

2010/11/24 The New York Times “The Lede”, “North Korean Radio Explains Clash,” [link]

2010/11/02 Radio Free Europe, “Digital Cameras Bring To Life The Real North Korea,” [link]

2010/10/16 Yonhap, “北 새 영문홈피 한국서 차단안돼,” on availability of KCNA’s Web site in South Korea [link] [link]

2010/10/15 Global Post “North Korean web site and other social media,” [link]

2010/10/14 Yonhap, “N. Korean news agency apparently opens Web sites in English, Spanish,” [link]

2010/10/14 VOA Korean, “북한 사상 최초로 인터넷 직접 연결,” on North Korea’s first Internet link [link]

2010/10/11 USA Today, “North Korea appears to make its first full connection to Internet” [link]

2010/10/11 Forbes, “Today in Tech: News around the Web,” [link]

2010/10/10 Technology Review, “Nordkoreas Internet-Offensive,” [link]

2010/10/9 The Next Web, “North Korea reportedly opens its first website to the outside world,” [link]

2010/7/6 Radio Free Asia, “유럽 기업대표단 9월 방북,” on outsourcing in North Korea [link]

2010/6/15 Radio Taiwan International, “媒體:北韓註冊了1,024個網址 疑為官方所有,” on the allocation of 1,024 IP addresses to North Korea  [link]

2010/6/16 TechEye.net, “North Korea to go online soon, kind of,” [link]